>>> the page shows 20 last events, for more please use Prev / Next buttons at the buttom ↓

"Not Museum" MANIFESTA10, St.Petersburg.

"not museum" (laboratory of esthetical suspiciousness) MANIFESTA10, parallel programm, St.Petersburg. .

5 automatic sprays  + 1 automatic spray
The mechanism initiates the spray process. site-specific installation, with paint sprayed out of the aluminum same looking cans onto a wall, where you can see with time the full content of the spraycan.

"Urbanizm-city in my head" Museum of Moscow. .

Post-graffiti group shop at Museum of Moscow.

Moskva24 TV report on the show here-

presented: 2 works. from the "Future of the past" series.

"Transit Zone" PERMM (Perm Museum of Contemporarry Art) .

"Transit Zone" post-graffiti group shop at PERMM (Perm Museum of Contemporarry Art) .

"20 марта в Пермском музее современного искусства PERMM состоялось открытие выставки "Транзитная зона". Как сообщают работники музея, это последняя выставка в здании на речном вокзале. После нее музей вынужден будет переехать в другое место.

В проекте "Транзитная зона" участвуют 28 уличных художников и несколько арт-групп: представители Перми, Екатеринбурга, Новосибирска, Москвы, Санкт-Петербурга и даже Киева. Согласно афише, сегодня художникам предстоит создать коллективное полотно прямо в музее, предлагающем свои залы вместе городских стен..." подробнее о проекте-

"3 days in october(1993)" Museum “Presnya”. Moscow.

"3 days in october(1993)" Historical Memorial Museum “Presnya”.
"3 дня в Октябре (1993)" Историко-мемориальный музей «Пресня» (филиал музея современной истории России).

"В историко-мемориальном музее «Пресня» открылась выставка «Три дня в октябре», в рамках которой несколько художников из поколения 30-летних (Егор Кошелев, Владимир Потапов, Миша Most и другие) размышляют о событиях 20-летней давности и их последствиях..."

article on AroundArt about the show-
статья о выставке на AroundArt-

Мишей сделана нелегальная работа на стене, перед входом в музей, а так же инсталляция в выставочном пространстве:

"Heavy Metal" 5th Moscow Biennale, special project. Winzavod.

"Heavy Metal" curated by Regina galery. Winzavod. 5th Moscow Biennale, special project..

"В самом начале сентября откроется организованный ЦСИ «Винзавод» и галереей «Риджина» специальный проект Пятой Московской биеннале Heavy Metal, в котором примут участие 11 художников: группа «ЕлиКука» (Евгений Куковеров и Олег Елисеев), Иван Горшков, Валерий Чтак, Михаил Most, Илья Долгов, Влад Кульков, Григорий Ющенко, Владимир Логутов, Егор Кошелев, Илья Романов. Один из главных инициаторов, если не идеологов, проекта — художник Егор Кошелев рассказал ЕВГЕНИЮ НАЗАРОВУ о скучных выставках одних и тех же, художественном образовании и о том, почему бывает важно подчеркнуть свою идентичность."...подробнее-

"GLOBAL EGOISM"
2 projections, 1 sound, 1 disco-ball, 1 painted panno, 12 pained flags:

"Reload", Red October. Moscow.

"Reload". young artists exhibition by Regina at Red October Gallery .
"Перезагрузка" Галерея Красный Октябрь
"Собранные воедино работы молодых художников накануне обещанного конца света отсылают к образу ковчега. В галерее в натуральную величину возведен деревянный корабль. Экспозиция из 18 работ в буквальном смысле будет спасена на борту. Соседство ковчега рядом с «Памятником исчезнувшей цивилизации» Ильи и Эмилии Кабаковых в пространстве галереи метафорично: желание сохранить лучшие работы для будущих поколений подобна идее Кабакова увековечить советскую реальность... подробнее о выставке-

Article on LookArMe about the show-

Artist in residence. Bazel, Switzerland.

"This edition of the CULTURESCAPES festival is embedded in the partnership programme at city level for promoting economic, political and cultural relationships between Moscow and Basel (2011-2012). At the same time it is part of the programme “Swiss Russian Cultural Cooperation 2012-2015”, which supports increased cultural collaboration at national level."  CultureScapes

 

Artist in Residence, iaab Basel, Studio Arlesheim

"Big cities are the spiritual home of graffiti art. Moscow has MISCHA MOST, one of the most imaginative graffiti artists of the post-soviet era. Today, his artistic talent is well known throughout Western Europe, and not just on the streets. His artwork has gone from building walls to the leading galleries for modern art. Most is not afraid to tackle sensitive issues and is a master of social criticism. He paints messages in large letters and brings city landscapes to life with subtle lines. His art is explicitly defined by <No Future Forever>, a motto intrinsically tied to the British punk scene of the 1980s. Many of his works are based on the defeatist paradigm <consume, work, die>, while Most attempts to explore the ever more complex situations in today‘s capitalist-driven world.

Within a group exhibition (Sa 24. - Fr 29.11., Oslo, Oslostrasse 10, 4053 Basel) of ‹Artists in Residence› of iaab, Misha Most will present his works to the public."  CultureScapes

Press: Oslo 10 exhibition space at Dreispitz, Bazel Switzerland.

Works produced during the residence: 

- "2012" a 20 meter panorama wall

 - 3 "cameras" installed in Basel city parks illegaly.

Фестиваль "ФОРМА", парк имени Баумана. Москва

Festival of music and art, Forma Fest. Bauman City Park. Moscow

"integration". Objects in park space

5 objects, installed permament.

"PLA.NET" part 2/. Cultural center ZIL, Moscow.

"PLA.NET" part 2/ Moscow .
Mark Gmehling (Dortmund) + Misha Most(Moscow)
A Russia-Germany project together with Goethe Institite, realised in Moscow and in Dortmund.

Strategic Project of 3d Moscow International Biennale of Young Art. Moscow MOMMA

"Konstitution Live".
Strategic Project of 3d Moscow International Biennale of Young Art. Moscow MOMMA 

more on the project in this folder

„50X50” Galerie MathGoth.. Paris, France.

„50X50” Galerie MathGoth.. Paris, France.

Une seule contrainte : le format de 50x50 cm!
Une quarantaine d'artistes a voulu se prêter au jeu en acceptant l'invitation de la galerie.
Des petits formats pour une grande exposition!
A1one, Alber, C215, Chanoir, Colorz, Cope2, Cornbread, Crash, CT, Der, Epsylon Point, Jean Faucheur, Fenx, Gilbert, Indie184, Jace, Jana & Js Jef Aérosol, Kongo, Labrona, L'Atlas, Lazoo, Mambo, Jérôme Mesnager, Misha Most, Miss. Tic, Mist, Mr. Lolo, Nebay, Rero, Sack, Seize HappyWallMaker, Speedy Graphito, Smash137, Surfil, Taki183, Tanc, Thom Thom, Tilt, David Walker, Nick Walker, Zenoy, Zevs et Gérard Zlotykamien.

50x50.jpg

„Angry Birds” Museum of Modern Art . Warsaw, Poland.

a group show „Angry Birds” Museum of Modern Art . Warsaw, Poland.

Street art "demonstration" done illegaly in the city was then presented on the show as a foto documentation project.

artists: Eric Binder, Ivan Brazhkin, Alexandra Galkina, Ivars Gravlejs, Alina Gutkina, Valya Fetisov, Zhanna Kadyrova, Polina Kanis, Irina Korina, Laura Kuusk, Camille Laurelli, Igor Shuklin, Lena Martynova,
Misha Most, Anton Nikolaev, Anastasia Potemkina, Sergey Sapozhnikov, SOSка (Mykola Ridnyi,
Anna Kriventsova and Sergey Popov), David Ter-Oganyan, Sveta Shuvaeva, Grigory Yushchenko.

Wystawa „Angry Birds" to wynik współpracy Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie z nowymi środowiskami artystycznymi rosyjskiej stolicy w ramach projektu „Audytorium Moskwa. Szkice w przestrzeni publicznej", który Muzeum zorganizowało jesienią 2011 roku. Tytuł wystawy, nawiązujący do popularnej gry na smartfony, ale i do nastroju dzisiejszej Moskwy, został zaproponowany przez samych artystów.

"PLA.NET" Dortmund, Germany.

"PLA.NET".part 1. Curated by KultPro

A сollaboration with artist Mark Gmehling. Dortmund, Germany.

With support from the Goethe Institute.

"ONOFF"project, 4th Moscow Biennale of Contemporary Art. Moscow

Выставка-спецпроект IV Московской Биеннале Современного Искусства состоялась в ArtHouse Moscow.  Из-за повышенного интереса к выставке, посетителей допускали к просмотру вне рабочих часов в выходные дни. Художники рассматривают преодоления многочисленных различий, с которыми общество сталкивается в наши дни, и предполагаемую простоту подобного процесса при помощи технологических инноваций. Однако подобное поглощение искусства технологиями побуждает сомнения, и ставит открытый вопрос зрителю: кто приводит механизм в действие?

Кураторский текст:  "Риторика модернизации, похоже, окончательно превратилась в господствующий язык нашей политической и культурной элиты. Предполагается, что завладев арсеналом необходимых мощных инструментов, а также точными инструкциями их применения, можно расстаться с недавней отсталостью. Согласно этой позиции, расстояние между богатством и бедностью, красотой и убожеством, прошлым и будущим легко преодолевается с помощью технологий. Искусство в этой логике становится необходимым элементом «включения», инновацией, обладание которой дает право на вход.

Такое технологическое присвоение искусства может и должно быть поставлено под вопрос. Участники выставки «Вкл.Выкл.» пытаются сделать это каждый по своему: от сомнения в технологического объяснения исторических изменений (работы Ивана Бражкина, Ильи Будрайтскиса) до сомнения в универсальности технологии как таковой (Александра Галкина, Света Шуваева).
Но главный нерешенный вопрос остается зрителям — так кто же все-таки нажимает на кнопку, приводящую технологии современного господства в действие?"  -Илья Будрайтскис

подробнее о выставке на сайте Фонда

"Test Alarm" ViennArt Fair, Vienna Austria.

"Test Alarm" ViennArt Fair, Vienna Austria.

special exhibitional project inseide the Vienna ArtFair, with support from Knoell Gallery and Smirnov & Sorokon Foundation.

Z.Kadirova, S.Sapoznikov, S.Shuvaeva, D.Ter-Oganian, I.Brazkin, V.Logutov, M.Most, A.Galkina, V.Makarov, L.Martinova.