>>> the page shows 20 last events, for more please use Prev / Next buttons at the buttom ↓

«Выставка»

for english version - scroll down

Даты: 21-29 декабря 2019 года с 12:00 – 20:00Место проведения: Мастерская Фонда Владимира Смирнова и Константина Сорокина

Авторы и участники: Артем Голощапов, Александр Зайцев, Константин Зацепин, Лидия Каташук, Владимир Логутов, Роман Минаев, Миша Most, Владимир Омутов, Анна Ротаенко, Андрей Сяйлев


У «Выставки» намеренно нет единого названия. Мероприятию предшествовало четыре различных описания-анонса с разными заголовками. Все они приглашали зрителей на одно и то же время в одно и то же место. 

Первый, «Выставка», был стилизован под пространный кураторский текст. https://www.facebook.com/events/3055548921335988

Второй, «А есть ли форма, чтобы быть в состоянии стоять среди другого пути», создан при помощи ИИ посредством многочисленных переводов одного и того же высказывания на разные языки. https://www.facebook.com/events/1429061570607280

Третий — «Хватит» - цитата из трактата Казимира Малевича «От кубизма и футуризма к супрематизму». https://www.facebook.com/events/537911760094911

Четвертый, «Старые добрые 20-е. Заключительный авангард», представлял собой эссе, написанное с точки зрения 2029 года на прошедший авангард десятилетия уже минувшего. https://www.facebook.com/events/777215722792695 Этот же текст предварял экспозицию, будучи распечатанным на четырех белых футболках. 

Экспозиция «Выставки» состоит из полутора десятков работ, преимущественно объектов, а также одного видео и интерактивной инсталляции, выполнявшей функции бара. Большинство работ является плодом коллективного творчества и не закреплено за конкретным автором.  Процесс работы над «Выставкой» ее авторы сравнивают с «сетью, в которой взаимодействуют объекты, формы жизни и образы». 

Работы в экспозиции, напоминая одновременно природные объекты и предметы кича, соединяются в единую инсталляцию. Здесь присутствует и белый куб, темный изнутри, и баллончики с краской, раскрашивающие друг друга, и игрушки из секс-шопа, и фотообои-занавеска с зимним лесом.  

Эстетика треша, редимейды, интернет-мемы — все эти тренды объединены в общей атмосфере ироничной легкости и веселья в духе цитаты из Малевича: «бросьте эстетизм, бросьте чемоданы мудрости, ибо в новой культуре ваша мудрость смешна и ничтожна». 

Концептуальный подтекст «Выставки» объединяет футурологические фантазии, и обобщение прошлого и рефлексии настоящего — очевидно, это искусство поиска на рубеже 2010 и наступающих 2020-х. Одной из ключевых тем стал «мир-без-различий». В нем становятся взаимопроницаемы границы мужского и женского, высокого и низкого, живого и неживого, а основной конфликт состоит в «одновременности удержания разделенных форм жизни в парадоксальной и хрупкой целостности». 


"The Show".

Dates: 21-29 Dec 2019 , 12:00 am – 08:00 pmPlace: The Smirnov and Sorokin Foundation Studio
Artists and participants: Artyom Goloschapov, Aleksandr Zaitcev, Konstantin Zatsepin, Lidiya Katashuk, Vladimir Logutov, Roman Minaev, Misha Most, Vladimir Omutov, Anna Rotaenko, Andrey Syaylev.

The show intentionally doesn't have a single name. The event was preceded by four different announcements, descriptions and names. But they all were inviting visitors to the same place and the same time. First event "the Show" was supported by an ample 'curatorial' text https://www.facebook.com/events/3055548921335988 The second one, “Is there a form, that is able to stand on the other route”, was created with the help of AI, through numerous translations of the same statement to different languages. https://www.facebook.com/events/1429061570607280 The third event -“Enough” - a quote from the Kazimir Malevich's treatise “From Cubism and Futurism to Suprematism”. https://www.facebook.com/events/537911760094911

  Event number four, “Good old 20s. The concluding Avant-garde ”, was presented as an essay written in 2029 and overlooking the recently past avant-garde of the previous decade. https://www.facebook.com/events/777215722792695 The same text preceded the exposition, being printed on four white t-shirts. The same text also preceded the exhibition space, being printed onto the four white t-shirts.

The exposition of "the Show" consists of one and a half dozen works, mainly objects, alongside one video and an interactive installation bearing functions of a bar. Most of the artworks are the result of collective creativity, and are not assigned to a specific author. Artists compare the preparation process for "the Show" to "a network in which objects, lifeforms and images interact with each other". Artworks in the exposition, resembling of natural and kitsch objects at the same time, are joined into a single installation. Here we have a white cube with dark inside, spray cans painting each other, toys from a sex-shop, a photo-curtain with a winter forest and so on.

The aesthetics of trash, readymades, internet memes - all these trends are combined in an atmosphere of ironic ease and fun, bursting the spirit of a Malevich's: “drop your aestheticism, drop your suitcases of wisdom, because in the new culture your wisdom is ridiculous and insignificant.”

The conceptual background of "the Show" combines futurological fantasies, synthesis of the past with reflections of the present - obviously, this is the art of search, at the turn of 2010s and the upcoming 2020s. One of the key themes is the “world-without-distinctions”. In it, the boundaries of male and female, high and low, alive and lifeless, become mutually penetrable, and the main conflict consists of "the simultaneous deduction of the divided life forms, in a paradoxical and fragile integrity."


Address: metro Belorusskaya, Savelovskaya, st. Pravdy, d. 24, p. 2, 2 floor

Contact: 8 (499) 220-42-18

artfund@mail.ru